Osocialt

Min vän har fått mig att inse en sak;

Vi lever i ett väldigt osocialt samhälle. Tänk er att ni sitter på pendeltåget, ser ni någon som inte har hörlurar och en i-pod eller mp3 i handen? Nej, inte en enda.
Vad hände med det där att småprata med främlingen bredvid en på sättet? Och att få lyssna på den gamla tantens långa livshistoria? Det ignorerar vi bara genom att trycka in dom där plastsakerna i öronen och trycka på play, som att hela världen stängs utanför. Nej jag har bestämt mig för att lämna min rosa mp3 hemma nästa gång jag ska åka tåg, och istället få lyssna på en människas historia om livet. Gör som jag, så slipper vi sitta som små robbotar i framtiden och inte ha någon kontakt med det yttre samhället.


Kommentarer
Postat av: vispen

Jag håller verkligen med om det du skriver Elin! Samhället borde verkligen ändras på det sättet.

2008-09-14 @ 01:25:22
URL: http://Http://vispen91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0