SOMMARLOV!

Söndag: Tältningen med klassen. Det vart mycket trevligt med många glada skratt.
Sov ingenting på natten men när jag kom hem 05.00 på morgonen så hann jag sova några timmar.

Måndag: Kom hem från tältningen. Sov, käkade och åkte sedan till grönan med den underbara klassen.
Resan till Grönan var trevlig. Det var väl som vanligt på grönan men tanken på att det var det sista jag gjorde tillsammans med klass 9ef gjorde så att det blev extra trevligt.

TIsdag: Idag hade vi flergrensstafett mot lillhaga och björkesta. Lillhaga vann stafetten men Turinge vann dragkampen :D På kvällen hade vi avslutningsfest. Min kavaljer var Rimsby och han gjorde kvällen oförglömlig!
Det var faktiskt riktigt roligt och alla var på topphumör. Jag hade nya skor så lite ont i fötterna fick jag, men det gick bra ändå. Tack alla som gjorde den här kvällen till en av dom bästa i mitt liv! :D

Onsdag: Idag så hade vi filmvissning av våra filmer som vi har gjort. Vi vann pris för bästa regi. Och efter som jag fixade allt inom det så fick jag diplomet. Det tackar jag för!
Sen så hade vi avslutningslunch, vi fick kyckling och potatisgratäng.
Lärarna sjöng en låt om oss och tackade oss för den här tiden.
Sen så hade dom lite kabarée för oss. Dom körde blandannat Ronny och Ragge och Carolas "evighet" fast med annan text. Då började jag gråta första gången, jag insåg att snart är det slut.

Torsdag: Skolavsluting. Jag gick upp 06.00 och lockade håret. Var i skolan vid 07.50, då gick jag o Sara genom vårat tal.
VId halv 9 började orkestern spela ute på skolgården och sen var firandet igång. Mitt och Saras tal vart bra faktiskt, jag trodde att jag skulle börja gråta. jag har fått sett det nu i efterhand o det var faktiskt bättre än vad jag trodde.
Sen så sjöng Alexander "Angel". Då började jag gråta. Det var hemskt, det slutade aldrig. Han är så otroligt duktig på att sjunga så man får ju gåshud!
Sen så grät jag genom rektorns tal, där även han grätt några tårar. Sara och Andreas fick stupendium på 2500 kronor för att dom har varit så bra vänner och ställt upp i vårrt och torrt. Josefin och Rimsby fick på björkesta. Grattis till er alla!!
Efter skolavslutningen så stanna alla nior kvar och tog kort och tog farväl. Nästan alla tjejer grätt och kramade om varandra. Det var jätte jobbigt, jag slutade aldrig att gråta.


TURINGESKOLANS NIOR 2008 KOMMER ALLTID ATT FINNAS KVAR I MITT HJÄRTA!! <3
Tack för den här underbara tiden, tack för alla minnen och stunder vi har haft tillsammans.
Ni är verkligen guld värda och jag kommer aldrig att glömma er.
Vi kommer att ses nångång i livet, det vet jag.
Men jag önskar er ändå lycka till och att ni uppnår era drömmar.


Bilder kommer att finnas på bdb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0