Lärt känna mig själv

Idag kom jag på vad jag vill göra med mitt liv, vad jag vill jobba med när jag blir stor. Jag tror att jag vill bli journalist. Vi hade det på schemat idag och fick veta att vi ska skriva ett repotage om ett arbete eller en arbetsplats, och jag kunde inte sluta le. Jag tycker att det ska bli så himla roligt. Jag ser fram emot när vi har börjat jobba med det ordentligt och ska ut och intervjua folk och ta kort, jag kommer att känna mig hemma tror jag, det känns verkligen som att jag har valt rätt linje. Jag vet att det är svårt att få jobb som journalist, men det är det jag verkligen vill känns det som just nu. Det kanske kommer att ändra sig, men jag kommer att satsa. Jag ska klara det, för man lever bara en gång och då ska man göra det man vill. Som jag har nämnt i ett tidigare inlägg så kanske jag har fått jobb på LT, och det är ju verkligen en stor chans. Det känns bara så himla bra, jag älskar ju att skriva. Vad vill du göra med ditt liv?

Kommentarer
Postat av: AGNES!

Jag vill ocks bli journalist, det har jag velat bli i jättemånga år. Därför jag sökte till Wendela Hebbe:D

2008-09-27 @ 14:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0